Desi suntem deja obisnuiti cu prezenta pe podium a lui Mihai, ultima performanta le intrece pe toate. Fara alte comentarii (oricum ar fi inutile) va lasam sa cititi mai jos relatarile sale:

Un fleac…i-am ciuruit…

372…toti au facut cunostinta cu fisele de arbitraj. Bibanii. De ei o sa vorbesc si de etapa open Rogojesti ce tocmai s-a incheiat.

Cu toate ca stiu lacul Rogojesti de cand eram copil, pescuisem la biban din barca, de exact doua ori. Anul trecut in toamna prin octombrie-noiembrie, cand era adunat tot in portile barajului pe o apa de 8 metri. In rest, pescuiam la stiuca sau la o alta mare pasiune a mea, pescuitul la copca. Hotarat sa particip la etapa open, trebuia sa cunosc foarte bine pista…In primul rand, am cautat informatia, lucru pe care-l consider ESENTIAL intr-un concurs. Am pus mana pe telefon si l-am sunat pe Gyorg. Nu inteleg ce efect poate avea acest om asupra mea, dar in momentul in care discut cu el, efectiv ma incarc cu o energie pozitiva, fantastica. Mi-a povestit cum la ultimele concursuri a gasit bibanul in vegetatie si a pescuit intre ape. Ok, asta a fost un prim pas. Apoi am discutat cu alti pescari ce au fost implicati in concursurile anterioare desfasurate pe Rogojesti. Facandu-mi o suma de cunostinte, am inceput antrenamentul propriu-zis.
Am incercat intai sa descopar structurile lacului sa-mi dau seama unde-l gasesc si care e comportamentul pestelui. Barca, sonarul si da-i bataie. Initial am inceput sa pescuiesc clasic, pe structuri. Poate nu o sa ma credeti, dar mai mult de doi bibani, nu reuseam niciodata sa iau pe orice structura. Al trelea lanseu era obligatoriu stiuca. Deci nu putea fi vorba de locuri ce puteau fi luate in seama . Luand la tocat toate zonele cu potential, am ajuns in coada lacului, unde am gasit adevarate “covoare” de bradis. Mi-am dat seama ca bibanul e acolo, deoarece avea unele perioade in care se hranea cu frenezie in suprafata. Numai ca acea “nebunie” dura 2-3 minute dupa care efectiv dispareau si ramaneai cu ochii in soare. Ei, atunci mi-am pus intrebarea, ce ar fi daca as reusi sa-i tin activi si mereu langa mine? Exact asta a fost reteta succesului in prima mansa.

MANSA 1

De la inceput, mi-am dorit sa am o grupa tare pentru ca asa reuseam sa-i controlez pe cei ce aveau sanse mari de castig. Aici fac referire in mod special la Robert Boanta, component al lotului national de spinning al Romaniei, care in perioada premergatoare concursului, facuse si un antrenament de doua zile pe lac, alaturi de Mircea Ciobanu si Viorel Marin.
In prima mansa, am picat pe sectorul doi, sector ce are un prag lung de 400-500 m ce stiam ca tine peste. Apa pleca din 80 cm si cobora pana in 3,5 m. In antrenamente, am luat mereu peste acolo. Numai ca…Robert il descoperise in antrenamente, Fane Bondrea stia si el locul, era destul de greu de castigat in conditiile astea. La start, avand “avantajul” barcii fara chila, si al motorului de 3 HP, toti au mers inaintea mea si am putut sa-i urmaresc cum se aseaza pe locuri. Asadar au fost barci ce au plecat undeva spre mijloc, deci pe structura. Stiam ca cine pescuieste pe structuri, trag lozul pierzator sau efectiv, au sa duca munca de chinez cum au facut cei din sectorul 1 ce au pescuit exclusiv pe structuri. Robert, s-a oprit pe prag, prea devreme, nu acolo era pozitia ok , apoi dupa el Fane. Ce ma nelinistea, era faptul ca alti doi concurenti, alesesera sa mearga intr-un loc unde voiam sa-l pescuiesc mai tarziu, in coada lacului intre plauri. In acel moment mi-am zis: „Pragul tine si 10 barci, daca nu gasesc pestele in coada, am timp si loc pentru a ma repozitiona pe prag. Dar daca cei doi dau de peste pe apa mica, pot lua un avans pe care-mi va fi greu sa-l remontez”. Asadar am ales sa pescuiesc si eu in plauri cu toate ca o gandisem ca varianta B. Stiam ca pestele incepe sa manance dupa ora 8-8.30, asadar nu mi-am facut probleme in privinta timpului mai ales ca-mi calculasem toate miscarile pas cu pas. Am avut in acest concurs trei motoare, si o sa explic exact de ce. . Termicul pe care l-am folosit in ambele zile sa ma deplasez la locul de start si apoi la cel de pescuit, bulldogul pe care l-am folosit in prima mansa, stiind ca am culoare pe care ma pot deplasa cu el si un motor electic normal, pe care l-am folosit in mansa a doua, deoarece cu bulldogul mi-ar fi fost super dificil sa-l curat de vegetatie. Asa cel normal doar il ridicam si era gata.
Asadar, ajuns pe locurile cu bradis am coborat motorul cu comanda la picior si am inceput sa pescuiesc la vobler. Vobler la biban?! DA ! Pentru ca intai trebuia sa localizezi bancul de pesti si apoi sa te ancorezi. Nefiind un pescuit clasic pe structura, era clar ca se deplaseaza si mereu sunt in alte locuri. In 10 minute am reusit sa dau de ei si am inceput sa prind. Ma uitam la Tinu Hanganu care prindea cate doi pe vobler. Zic, e ok, inseamna ca va manca bine azi. Am asteptat calm stiind ca in curand va incepe iuresul.

Pescarusii…

Intotdeauna cand pescuiesc la biban si nu numai, incerc sa citesc mereu apa si semnele date de pescarusi. E clar ca acestia vor fi mereu unde sunt bancurile de pesti. Fiind valuri nu se puteau vedea atacurile bibanilor in pelicula apei, dar pescarusii mi-au aratat imediat unde sunt. M-am apropiat de loc si am inceput sa fac un lucru pe care multi l-ar considera inexplicabil.

MAGIA

Am inceput sa pescuiesc (daca se poate spune asa) cu un vobler fara ancore! Dupa cum va spuneam, in antrenamente, am constatat ca mananca 2-3 min si dispar. Mi-am dat seama ca-i pot tine activi mereu, daca agit apa si pescuiesc cu naluci reactive. Ganditi-va ca un vobler armat cu ancore, prinde un biban imediat si apoi dispare reactivitatea lui. Dar un vobler fara ancore? Va lucra exact toata lungimea lanseului va incita tot bancul si va fi luat reper de catre toti pestii.

Pur si simplu i-am inebunit. Erau indeajuns trei, patru lanseuri si magia era creata. Cand ridicam voblerul din apa, sareau afara 4-5 bibani. Inca putin si-i faceam sa sara in barca! De ce nu am pescuit cu un vobler cu ancore dupa ce i-am activat? Simplu. Una e sa scoti un jig din gura unui biban si alta e sa scoti o tripla sau doua. Viteza. Asta am urmarit Sa eficientizez fiecare miscare. Imediat am schimbat pe batul cu guma si a inceput party-ul. Primul meu scop a fost sa ii aduc cat mai aproape, si am reusit. La un moment dat, ii pescuiam in 5 m. Ma simteam de parca as fi fost in concursurile copilariei mele de pescuit viteza la obleti. Nu au existat doua lanseuri fara peste. La primul lanseu in care nu luam peste, lansam cu voblerul fara ancore. Pe langa faptul ca am reusit sa tin bancul pe loc, am constatat ca am mai adus unul acolo, deoarece il vazusem mai in larg. In acele momente daca incercai sa infigi un ac in mine, cu siguranta nu intra. Am fost concentrat 200% , mi-am organizat barca in asa fel incat totul sa fie perfect. Nalucile lipite cu super glue, juvelnicul pus in asa fel incat nici macar sa nu pliez genunchii in momentul in care trebuia sa arunc pestele in el iar lanseurile le-am facut pe sub mana, nu peste umar, lucru ce mi-a conferit deasemenea viteza.. Totul a fost calculat cu maxima minutiozitate . Au urmat doua ore si jumatate in care am pescuit ca un nebun, fara sa ma intereseze ce se intampla in jurul meu. Pot sa afirm cu certitudine ca acel vobler nearmat, a facut diferenta.
La un moment dat, m-am uitat in juvelnic si mi-am dat seama ca e prea mult peste si efectiv se sufocau. Apa era extrem de calda, asadar riscam sa-mi moara pestii si sa nu punctez cu toti. Am sunat arbitri dar masurau, asadar aveam de asteptat. Cu mare regret, am ridicat ancora si am inceput efectiv sa ma plimb pentru a creea un curent de apa pestilor din juvelnic. La 10.15 min. am inceput sa masor si eu. Nu puteti sa va imaginati ce fata au facut arbitrii si cum au reactionat.

Aici e jumatate din cantitatea de 223 de pesti

Am stat aproximativ o ora la masuratoare, timp in care am urmarit ceilalti competitori si mi-am permis sa schimb sms-uri cu Boanta. El avea 34 de pesti prinsi si era pe val. Nu i-am spus cat am masurat pentru ca nu pica bine pshihicului.
Am tras un ochi la trusa si am constatat la un mic calcul, ca bibanii mi-au distrus mai bine de jumatatea din softurile cu care pescuiam. Bun….sunt in concurs, gandesc eu, nu ne punem la astea, dar cu ce pescuiesc maine?
Pentru ca in stilul asta nu aveam cu ce pescui a doua zi. Gumele folosite, fiind destul de scumpe, nu mi-am permis o cantitate foarte mare. Asadar, dupa prima masuratoare am punctat 223 de pesti, asta insemnand o medie de 68 de pesti pe ora. Era clar pentru mine ca acea mansa o castigasem detasat. In consecinta, am renuntat de a ma intoarce pe locul de pescuit cu toate ca era liber si am preferat sa plec, incercand sa pescuiesc cu alte naluci. Este adevarat, nu aceasta ar trebui sa fie atitudinea unui concurent,si nici nu recomand nimanui lucrul asta, dar la momentul respectiv, asa am gandit, asa am facut.
Am schimbat locurile de pescuit si nalucile. Clar nu a mai fost acelasi lucru ca dimineata. Ridicand piciorul de pe “acceleratie”, i-am urmarit pe ceilati competitori incercand sa inteleg de unde-ar putea sa vina pericolul in mansa doi. Era evident….Fane Bondrea !
Pe langa faptul ca e un caracter deosebit , Fane e un pescar fantastic. Stie si are talentul de a se adapta imediat situatiei. Spun lucrul asta, pentru ca atat in prima mansa cat si in a doua, ca fost primul care a inteles comportamentul pestelui si locurile ce trebuiau pescuite. Ca drept dovada, a reusit sa captureze per total, al doilea numar de pesti din concurs, dupa mine – 196
Cum la finalul mansei aveam pestele masurat, echipamentul strans, am ajuns primul la campare, moment in care ma suna colegul si prietenul meu, Catalin Avasiloaie. Imi spune ca asteapta sa masoare si ca la 13.30 avea un peste iar acum are peste 50 ! Deci in 30 de minute a prins peste 50 de pesti fix in fata camparii. Era clar unde urma sa pescuiesc a doua zi .
Asadar am castigat detasat mansa cu 237 de pesti urmat de Fane Bondrea cu 120 si Marius Livadaru (Leba) cu 79. In grupa cealalta, a castigat Catalin Avasiloaie cu 51 de pesti. Un pescar care a evoluat fantastic de mult in ultimul an.
® by Mihalache

Urmeaza relatari despre Mansa 2 , naluci si echipamentul folosit – Stay tuned !!!