In primul rand dorim sa felicitam lotul national pentru LOCUL 3 la Mondiale ( din surse am aflat ca am fost foarte aproape de locul 2) – pentru mai multe detalii puteti accesa:

Lotul National la Mondiale

Cu scuzele de rigoare pentru intarziere, in special fata de Mihai (am fost ocupati…deh, pescuitul boala grea – ne intelege el) revenim cu partea a 2a a articolului.

Mansa II

Am plecat in mansa a doua cu o mare incertitudine. Pescuisem in antrenamente de doua ori pe platoul din fata camparii. Intr-o zi, am prins peste 300 de pesti, iar a doua zi, in aceleasi conditii atmosferice, folosind exact acelasi echipament, nu am reusit sa prind nici macar UN peste! Deci era o loterie. Faptul ca s-a castigat mansa in fata camparii in ultimele 30 de minute a facut sa aleg corect si sa vin de la start, direct aici. Surprinzator, toti concurentii, au ales sa pescuiasca din nou pe structuri, iar eu am ramas absolut singur pe jumatate de sector.
La fel ca in prima zi, am inceput sa pescuiesc cu voblerul. La primele lanseuri am inceput sa prind doar pesti nepunctabili dar stiam din antrenamente ca trebuie sa gasesc bancurile cu peste mare. De aceea m-am deplasat mereu pana am dat de ei. O data localizati, nu am facut decat sa repet ce am facut in prima zi. La un moment dat, s-a intampat ceva. Am ratat trei la rand fapt ce m-a pus pe ganduri. Pestele era acolo dar nu prezentam eu corect naluca. Mi-am dat seama ca s-au sucit si s-au ridicat intre ape. Era clar ca trebuia sa-mi modific stilul de pescuit .
Ce am facut? In primul rand am schimbat echipamentul. Am trecut la un bat fast pe care aveam monofilament, am schimbat gramajele de la 1,5g la 3,5 si mi-am modificat stilul de recuperare. Apa fiind mult mai limpede ca cea in care pescuisem in prima zi, nu reuseam sa aduc bancul mai aproape. Asadar am fost nevoit sa pescuiesc la distanta mult mai mare comparativ cu ziua de sambata.
In schimb am facut un lucru mai putin obisnuit. Am pescuit la jig, cu mono si recuperare liniara. Nu am jiguit naluca niciodata. Pur si simplu ca si cum ai pescui cu vobler fara sa faci stopuri. Nu cred ca am ratat nici macar 2-3 pesti. Pur si simplu toti se intepau perfect. Daca am pescuit intre ape, de ce am schimbat jigul de la 1,5 la 3,5? Pentru ca pe recuperarea liniara, cel de 1,5 se ridica prea sus.
Robert Boanta m-a vazut cum pescuiesc si a presupus ca dau la vobler. Dar vulpea batrana, a vazut ca scot pestii cu o viteza prea mare din carlig, fapt ce nu poate fi posibil cand pescuiesti cu triple. Mi-a spus dupa concurs ca a incercat si el si a luat peste. Deci asta a fost reteta castigatoare care din pacate pentru Robert, a aflat-o tarziu.
La ora 9 am masurat 88 de pesti si am aflat ca ceilalti concurenti masurasera 7-8 pesti. Era clar…castigasem concursul ! Pana la finalul mansei am mai reusit sa mai prind 47 de pesti, schimband mereu locurile si cautand bancurile de pesti.
In rest nu cred ca mai are rost sa povestesc ce s-a mai intamplat.
Cam asta a fost istoria unui concurs memorabil reusind sa capturez 372 de pesti, acesta fiind si un numar record de capturi intr-un concurs desfasurat sub egida LRS.

Nalucile

Cu siguranta exista curiozitatea fireasca a oricarui pescar: cu ce a pescuit?
Am pescuit cu voblere facute de mine, exclusiv negru cu galben (mi se pare mortala combinatia asta de culori la biban si pe vreme innorata la clean)

iar naluci soft am folosit un singur model de care eram convins 100% ca-mi va functiona, descoperit binenteles tot in antrenamente. O guma de la Megabass

Rocky Fry 2” Vib Tail

Aceasta am armat-o doar in doua variante . 1,5 si 3,5 g

ECHIPAMENTUL

Am avut in barca, trei lansete, toate diferite ca actiune.

1. un custom A.SAVA , Phenix Elixir 6’ , 1-7 g, dintr-o bucata. Producatorul il da drept un bat fast, dar eu il consider un moderat fast, asadar poate fi folosit fara reticienta si cu voblere. In nici un caz nu duce 7 g. Un maxim 5 g gred ca se incadreaza in valorile lui. Este batul cu care am pescuit in prima mansa. Avand o actiune fast moderata, l-am echipat cu o mulineta Daiwa Fuego 1000A cu fir textil.

2.un St. Croix Avid, light 6’6, 1-7 g , fast,ce a trecut si el prin atelierul Savantului, fiindu-i schimbate inelele. Efectiv am primit un alt bat dupa aceasta modificare. E inimaginabil ce diferenta poate exista intre un custom si unul de serie. Asta e un bat clasic de biban,ce a fost echipat tot cu o Daiwa Fuego 1000A, cu fir textil, dar la pescuitul viteza pe care l-am practicat, am ales batul mai scurt.

3.un Cormoran ULX , 1,85 1-9 g , mulineta Daiwa Infeet Gekkabijin 2004 cu monofilament si am pescuit in mansa II aproape exclusiv cu el.

Ca fire am folosit Super Pe de 6 lb si monofilament Stroft Fluor de 0,14
Pe fiecare bat, am avut inaintas fluorocarbon de 0,24 de la Trabucco.

Un secret anume al castigului nu exista. In schimb, antrenamentele, informatia, dorinta de a castiga si schimbarea mentalitatii de a pescui competitiv nu de placere, au facut sa reusesc sa obtin acest rezultat frumos.

P.S. Tin sa ii multumesc lui Gyorg (Lucian Constantin) si celorlalti prieteni, care m-au ajutat cu diverse informatii si m-au sustinut moral. Nu in ultimul rand, arbitrilor, care au avut rabdarea de a masura atata peste.